Współcześnie coraz więcej osób szuka produktów oraz usług motoryzacyjnych za pośrednictwem Internetu. W szczególności tyczy się to sytuacji, w których pomoc jest potrzebna natychmiast, np. w związku z przebitą oponą. Z tego względu warto reklamować swoją działalność nie tylko w przestrzeni publicznej, ale też w Sieci. Podpowiadamy, jak wypromować serwis wulkanizacyjny w Internecie!
Właściciele serwisów wulkanizacyjnych zwykle stawiają bannery reklamowe w pobliżu zakładu (np. w promieniu 500 m), a także wykorzystują inne tradycyjne metody promocji, np. ulotki. Wszystkie te działania jak najbardziej są skuteczne, ale warto dodatkowo zainwestować w reklamę serwisu w Internecie.
Dawniej osoba szukająca wulkanizatora rozglądała się w okolicy, sprawdzała spis firm czy pytała o to znajomych. Teraz wystarczy wziąć do ręki smartphone’a lub włączyć komputer, by w kilka sekund znaleźć najbliższy punkt usługowy. Jeśli więc chce się przyciągnąć potencjalnych Klientów, koniecznie trzeba zadbać o swoją widoczność w Sieci. Absolutną podstawą jest nowoczesna, dobrze zoptymalizowana i wypozycjonowana strona internetowa. Nie musi być bardzo rozbudowana, ale dobrze, by była prawidłowo skonstruowana oraz wypełniona odpowiednimi treściami.
Strona internetowa serwisu wulkanizacyjnego musi być przede wszystkim dobrze wykonana pod względem technicznym. Powinna być przejrzysta, tak by była prosta i przyjemna w obsłudze. Znaczenie mają m.in. układ menu, czas ładowania czy widoczność poszczególnych elementów. Dzięki temu witryna jest wysoko rankowana przez wyszukiwarkę, a także robi pozytywne wrażenie na odwiedzających. Przestarzałe, niepraktyczne strony nie tylko są gorzej traktowane przez algorytmy Google, ale tez potrafią skutecznie zniechęcić użytkowników. Co jednak jest szczególnie ważne?
Optymalizacja strony to rozbudowany proces obejmujący wiele zagadnień. W jego ramach trzeba m.in. dostosować kod witryny do wytycznych W3C, odpowiednio sformatować publikowane treści (nie tylko tekst, ale też grafikę) czy zadbać o poprawną strukturę linków wewnętrznych. Ponieważ kwestia ta jest obszerna i skomplikowana, powinni nią zajmować się specjaliści SEO.
Do tego koniecznie trzeba tak przystosować witrynę, by była responsywna. Oznacza to, że będzie automatycznie dostosowywała się do wyświetlaczy urządzeń mobilnych. Kierowcy, którzy „złapią gumę”, w większości przypadków szukają najbliższego wulkanizatora raczej za pośrednictwem smartphone’a albo wzywają fachowców na miejsce zdarzenia.
Poza tym, już od kilku lat badacze obserwują wyraźną tendencję związaną ze zwiększaniem się liczby mobilnych użytkowników Internetu – coraz więcej osób (w szczególności z młodszych pokoleń) na co dzień przegląda Sieć właśnie w ten sposób. Responsywność jest też w dużej mierze brana pod uwagę przez algorytmy Google, dlatego ma wpływ na lepszą widoczność strony.
Oczywiście kwestie techniczne to nie wszystko – witryna musi posiadać także oryginalną, wartościową treść, z odpowiednio dobranymi i umieszczonymi słowami kluczowymi. Strona serwisu wulkanizacyjnego nie powinna jednak być rozbudowanym serwisem, ponieważ odwiedzającym głównie zależy na znalezieniu konkretnych informacji.
Jakie sekcje koniecznie muszą znaleźć się na stronie? Najważniejsze z nich to m.in.:
We wszystkich sekcjach warto postarać się w naturalny sposób stosować odpowiednie słowa kluczowe. Te można z kolei znaleźć za pomocą specjalnych programów, takich jak np. Ahrefs czy Senuto. W tym przypadku warto jednak zastanowić się, na jakie frazy faktycznie opłaca się pozycjonować.
Potencjalni Klienci serwisu wulkanizacji zazwyczaj mieszkają lub aktualnie znajdują się w jego pobliżu. Z tego względu rozsądniej jest zdecydować się na tzw. pozycjonowanie lokalne. Oznacza to, że przede wszystkim stosuje się frazy, które zawierają dodatkowe określenie odnoszące się do lokalizacji, takie jak np.:
Słowa kluczowe mogą zawierać nazwę miasta, ale też dzielnicy (np. Ursynów) czy województwa (Małopolska).
Pozycjonowanie się na ogólne frazy przynosi zdecydowanie gorsze efekty, ponieważ wtedy konkuruje się z wulkanizatorami z całej Polski, a także innymi stronami i portalami, na których mogą pojawiać się takie słowa kluczowe (np. serwisy o tematyce motoryzacyjnej).
Ważnym elementem pozycjonowania lokalnego jest też wizytówka Google – odnośnik wyświetlający się przy małej mapce, pojawiającej się na samym szczycie listy wyników. Jako pierwszy wpada w oko, a do tego od razu wskazuje lokalizację serwisu.
Pozycjonowanie prowadzone przez zespół specjalistów, poparte badaniami i analizami, przynosi pierwsze efekty po kilku miesiącach. Nie każdy jednak chce czy może pozwolić sobie na tak długi czas oczekiwania. Wtedy pomocne są płatne kampanie Google: Ads i AdSense. Pierwsza opcja to gwarantowane miejsce na samej górze wyników SERP, dyskretnie oznaczone jako reklama. W tym przypadku płaci się za kliknięcia. Stawka jest zależna m.in. od konkurencyjności słów kluczowych, a frazy lokalne są zdecydowanie „tańsze”. W efekcie inwestycja w taką reklamę bardzo się opłaca i zaczyna przynosić efekty nawet już po miesiącu.
AdSense to z kolei bannery oraz krótkie spoty wideo, pojawiające się na stronach w przeglądarce Google, a także na filmach na serwisie YouTube. W ramach kampanii można kierować ich wyświetlanie na konkretną grupę odbiorców, co pomaga szybciej dotrzeć do potencjalnych Klientów.
Serwis wulkanizacyjny warto jeszcze reklamować na zewnątrz – tzw. działania offsite przynoszą wiele wymiernych korzyści. Pomagają zwiększyć rozpoznawalność firmy, pozwalają poprawić jej wizerunek, a także mogą korzystnie wpływać na pozycjonowanie. Jakie kanały szczególnie warto wykorzystać? Na pewno przydatne będą:
Wiele omówionych wyżej sposobów na reklamę serwisu wulkanizacyjnego można wypróbować samodzielnie, ale zwykle takie eksperymenty nie są zbyt opłacalne. Bez odpowiedniego doświadczenia i narzędzi rośnie ryzyko błędów oraz innych niedociągnięć, które zmniejszają szanse na powodzenie. Przez to można tylko stracić sporo czasu i pieniędzy. Nie ma sensu ryzykować – rozsądniej jest od razu zwrócić się po pomoc do specjalistów SEO i SEM, którzy wykonają profesjonalną analizę, a następnie zaplanują oraz przeprowadzą całą kampanię, stale ją nadzorując.
Szukasz zespołu, który pomoże Ci wypromować Twój serwis wulkanizacyjny w Internecie? Więcej informacji na ten temat znajdziesz na: https://motoreklama.pl/reklama-serwisu-wulkanizacji/.